Seminář empatické výchovy

Řád, odměny a tresty ve výchově

jak motivovat dítě ke spolupráci

 

tlak vyvolává protitlak

Cítíte se tváří v tvář dítku bezmocní?  Říkáte si, co dělat, aby poslechl? Nic nepomáhá.  Ví, co bude následovat, zná pravidla, a přesto si dělá, co chce. Vkrádá se obava,  aby byl potomek dobře vychovaný. Ale ten pocit, že se nedaří ... 

Jak předávat hodnoty a vést, když máte pocit, že házíte hrách na zeď?

Ubíráte se cestou zákazů a příkazů? A jak jinak, když po dobrém to selhalo?  

Pojďte to zkusit od lesa. Prevence je efektivnější, jak zákazy. Otevírá bránu ke spolupráci a vzájemnému porozumění. 

Pojďte se podívat na to, jak s citem a s porozuměním nastavit pravidla, odměny a tresty tak, aby jste vzájemný vztah s potomkem posílili a motivovali ho ke spolupráci.

 

Cíle setkání

Cílem setkání je, najít přiměřenou rovnováhu mezi aplikací odměn a trestů ve výchově a nastavení přiměřeného řádu a pravidel. Aneb jak si uchovat autoritu a nebýt za despotu?

Dozvíte se
  • Co znamená mít autoritu? Jak ji učinit ji laskavou, jak ji posílit
  • Motivace, vůle a disciplína
  • Co znamená neposlušnost? Chceme opravdu poslušné děti? 
  • Emoce dětí, naše a jejich vliv na situaci výchovy
  • Povíme si jaké lze použít formy trestu a v čem tkví  jejich úskalí
  • Odměny, pochvala a ocenění, vliv na motivaci a váš vzájemný vztah 
  • Proč rodiče volí tresty, proč vlastně chceme děti potrestat a za co nejčastěji
  • Jaké jsou časté důvody dětí k nespolupráci zlobení a vzdoru
  • Jak mi rodiče přispíváme k neochotě se domluvit
  • Důsledek absence ,,trestů" a důsledek jejich tvrdosti
  • V jaké situaci trestat, kdy raději ne 
  • Rodiče vedou, děti následují, jak je učit se rozhodnout, vnímat důsledky svého jednání
  • Jak stanovíme pravidla a řád, aby byl opravdu pevný a mi také

Povíme si také

  • Jak aplikací odměn a trestů posilovat pocit zodpovědnosti a motivaci 
  • Jak nepřestat rozvíjet lásku bez podmínek, i když dítko právě zlobí, prudí, vzdoruje
  •  Zakázané ovoce chutná nejlépe, jak se tedy vyhnout autoritativnímu NE, nesmíš.
  • V jak širokém kontextu lze situaci vnímat a na co vše hledět?
  • Kdy děti nejčastěji přestávají spolupracovat.
  • Co nejčastěji vede děti k bojkotu, vzdoru a neposlušnosti?

povíme si, jak vychovat dítko v malou myslící bytost, která má svůj názor,

respektuje pravidla a vnímá oporu ve vaší laskavé autoritě