Semináře empatické výchovy

Porozumění dětem a rodičům

Batolátka a předškoláci

Výchova začíná ve chvíli, kdy  dítě slézá z klína, říkala Jiřina Prekopová. Ve chvíli, kdy se z bezpranného miminka stává človíček, kterého můžeme položit na zem, aby lezlo, když chce, je třeba se zamýšlet nad poojetím naší výchovy a našeho přístupu k ní. 

Jak být dětem oporou a parťákem zároveň

  Začíná mít dovednosti projevit svou vůli.  Ne, ne a ne... Vyhovět, či nikoliv?  Nahlédneme na jednotlivé výchovné situace,  ukážeme si,  jak propojit důslednost s laskavostí. Získáte nadhled a nový úhel pohledu ve výchovných situacích, ve světle porozumění psychosociálním specifikům a potřebám malých dětí.

,,Vychovávat začínáme, když dtíě slézá z klína." Prekopová

15. měsíc na světě a z malého andílka se  stává čertík k pohledání. Ne, Ne, Ne a Ne je na denním pořádku. Řeknete černé, on chce bílé...  Váš výchovný styl se liší od toho který vám radí ostatní. Pojďme více porozumět dětskému vzdoru a situacím, které každodenně se svým batolátkem prožíváte.

Mapa laskavé a důsledné výchovy

Poznání řádu lidského soužití přináší poicty jistoty a bezpečí

jak dětem, tak rodičům

  Slýcháte od odborníků "musíte nastavit hranice"? Ale jak a co vlastně znamená nastavit hranice v současné době? Jasné a čitelné vedení dává dětem pocit jistoty a bezpečí a důsledné hranice a řád je zase učí zvládat flustraci v bezpečí domova, inovativní myšlení a vytváření plánu B. Když to nejde tudy, musím přemýšlet, jak na to jinak.  Cílem semináře  s besedou je podpořit rodičovstkou sebejistoutu a porozumět do hloubky jednotlivým výchovným situacím, které se svými dětmi prožívají. 

Výchovné poradenství

,,Vychovávat začínáme, když dtíě slézá z klína." Prekopová

Cílem setkání je porozumět dynamice sourozenckých vztahů v kontextu širšího rodinného zázemí, sourozenecká konstelace a její odraz v přístupu k životu, profesním uplatnění a životní spokojenosti. Povíme si a vyzukoušíme, jak řešit konflitky sourozenců bez šablony viník – oběť, prevence sourozenecké žárlivosti a když přijde, jak s ní pracovat.

,,Vychovávat začínáme, když dtíě slézá z klína." Prekopová

Začali jste uvažovat o docházce vašeho batolátka, předškoláčka do školky? Nejste si jisti, zda to bude vhodný krok pro dítě?  A je na odloučení od maminky připraveno? Ráno co ráno odmítá odejít do MŠ. Ve školce pláče a vy nevíte, jak dál? Jak dětem usnadnit adaptaci na nové prostředí a odloučení od rodičů, být mu oporou s jistotou, že jste se rozhodli správně.

Mladší školní věk

Svoboda a kompetence jdou ruku v ruce se zodpovědností...

Děti školou povinné již mají svou hlavu a mají také dostatek kompetencí, aby si některé své úkoly zajistily samy. Někdy se jim do povinností nechce, máme pocit, že jsou líní, nezodpovědní a nevíme, jak je přimět ke spolupráci, jak se domluvit a jak naučit děti zodpovědnosti, schopnosti komunikace, kompromisu ale za současného přijetí vlastní zodpovědnosti?  

Kultivovaná agrese nám pomáhá se zdravě prosadit

Také si říkáte, jak to, že tak zlobí, vzteká se, je stále v opozici a neposlouchá.  Ale i takové zlobení má své motivy. Pojďme se vydat k jejich kořenům. Nehledáme vyníky, hledáme kořeny nežádoucího chování v kontextu životních a rodinných souvilostí osobního a rodinného života dítěte a v tomto kontextu, v komunikaci,  pak budeme nacházet cesty, jak tyto projevy minimalizovat a jak s nimi pracovat.

Puberta a dospívání

„Komunikace je nejsilnějším faktorem  ovlivňujícím zdraví člověka  a jeho vztah k ostatním lidem.“ V. Satirová

Jak se s potomkem domluvit,když má svou hlavu ale i  dostatek kompetencí na své sebeprození i když životních zkušeností je zatím pomálu? Teenegeři mají již na spoustu věcí vlastní názor, mají kompetence, komunikační dovednosti a potřebují být akceptováni jako dospělí, ale stále mají potřeby dětí.  Pojďme se zorientovat ve světě našeho školáka, adolescenta a vyvážit komunikaci s výchovou. Připoutání s uvolňováním a vyznat se ve zjitřené emocionalitě potomka, kterou  s sebou přináší toto období. 

Už ne dítě, ještě ne dospělý

 Vymezování se vůči rodičům, které však stále ještě potřebují. Puberta přichází kolem 11 roku. Děti ,,klackovatí", přijdou nám líné, neuctivé a drzé. Teenageři se ocitají v období chaosu a vypjaté emocionality, nyní hledají své místo ve společnosti. Potřebují se odpoutat od rodičů a současně si hledají své místo ve světě lidí.  Jak zvládat toto, pro všechny zúčastněné, náročné období si budeme povídat především.