průvodce laskavé a důsledné výchovy
Agresivita a neklid u dětí
kulitvací agresivity podporujeme osobnostní růst dětí
RC Kapička Jičín - 19.11 ve čtvrtek v 19.30 hodin Agrese a neklid v dětském věku
Zase mi to dělá naschvál! Také máte občas ten pocit? Zlobí, stále se vzteká, neposedí, je nepozorný, jediné u čeho vydrží je televize. Je hodný a v pohodě ve chvíli, kdy je po jeho. Někdy můžete mít pocit, že nám dělá naschvály. Ale i takové zlobení má své motivy.
Pojďme se vydat k jejich kořenům, vnímat kontex situací nežádoucího chování abychom mu mohli pomoci zvládnout situace tak, aby bylo více v klidu a v sounáležitosti s vámi.
Neklid často předchází agresi. Jeden je spojen s druhým. Dítě potřebuje se vztekem pomoc, samo svého krokodýla nezvládne. Učí se to od rodičů.
Abychom mu v tomto směru mohli pomoci, měli bychom porozumět emoci, přijmout ji a zpracovat své vlastní emoce, které dítě svým chováním probudilo v nás.
Přijmeme-li možnost vztekat se, protože vztek je součástí našeho duševního života, je jednou z přirozených reakcí člověka na dění kolem něho, porozumíme vzteku dítěte a společně přijdeme na to, jak jej zkrotit.
Potlačená agrese bývá původem neklidu a psychosomatických nemocí, nepřiměřeně ventilovaná agrese ničí vztahy s nejbližšími, agrese, kterou polykáme, ničí zdraví.
Cíl semináře:
Cílem setkání je pochopit agresivitu a neklid dětí, pomoci dětem, se ji naučit krotit. Jak kultivovat agresivitu, ventilovat ji tak, aby neubližovala dítěti v jeho tělíčku, ale aby také neničila jeho vztahy s okolím.
Náplň setkání
-
boj emocí, rozumu a vůle, proč emoce tak často vítězí
-
příčiny agrese a neklidu v dětském věku
jaké emoce se ukrývají pod agresi -
ejčastější příčiny rozlady a agrese dítěte
jak předcházet agresi a neklidu, jak s nimi pracovat -
důslednost jako cesta ke klidu a přijetí řádu světa
-
jak zacházíme se vztekem, a jak náš postoj k emocím ovlivní výchovu
-
Jak naučit dítě zpracovat emoce
-
jak pracovat s agresivitou, když nastane


dozvíte se
budeme si povídat o tom, jak jim předcházet, jak s nimi pracovat, když nastanou. Lepší prevence, než-li restrikce, abychom se s dětmi nedostávali do patové situace kdo z koho.