Semináře o výchově, partnerství a rodičovství
„Komunikace je nejsilnějším faktorem ovlivňujícím zdraví člověka a jeho vztah k ostatním lidem.“ V. Satirová
Jak během výchovy podpořit sebejistotu a spolupráci potomka,
aby bylo společné soužití jednodušší
Semináře a wokshopy o výchově a rodičovství podporují partnerský a respektující přístup na podkladě pedagogických principů s respektem k vývojovým specifikům dítěte a podmínek života v současné době. Setkání jsou interaktivní. V partnerském dialogu si ujasníme základní pojmy výchovného působení v konkrétních situacích a v širším kontextu podmínek výchovy.
Přednášky s besedou jsou interaktivní s maximální účastí 10. rodičů. Budeme si povídat o konkrétních výchovných situacích, vyjasníme si ve vzájemném rovnocenném dialogu, jak vnímáme pojmy svoboda, důslednost, autorita, hranice, poslušnost a jak ve vztahu k dětem vyladit potřebu vedení a důslednosti s laskavým a respektujícím přístupem.

,,Vychovávat začínáme, když dtíě slézá z klína." Prekopová
15. měsíc na světě a z malého andílka se jak mávnutím kouzelného proutku stává čertík k pohledání. Ne, Ne, Ne a Ne je na denním pořádku. Řeknete černé, on chce bílé... Váš výchovný styl se liší od toho který vám radí ostatní. Pojďme hlouběji porozumět dětskému vzdoru a situacím, které každodenně se svým batolátkem prožíváte.

Jak být dětem oporou a parťákem zároveň
Výchova začíná ve chvíli, kdy dítě slézá, říkala Jiřina Prekopová. Začíná mít dovednosti projevit svou vůli. Ne, ne a ne... Vyhovět, či nikoliv? Svoboda proti důslednosti? Nahlédneme na výchovné situace, ukážeme si, jak propojit důslednost s laskavostí. Získáte nadhled a nový úhel pohledu ve výchovných situacích, aby jste byli dětem oporou a prarťákem zároveň.
Jak si udržet dobrý vztah,
kdy má potomek svou hlavu a dostatek kompetencí
Školáci mají již na spoustu věcí vlastní názor, mají kompetence, komunikační dovednosti a potřebují být akceptováni jako dospělí, ale stále mají potřeby dětí. Pojďme se zorientovat ve světě našeho školáka, adolescenta a vyvážit komunikaci s výchovou. Připoutání s uvolňováním a vyznat se ve zjitřené emocionalitě potomka, kterou s sebou přináší toto období.

Už ne dítě, ještě ne dospělý
Vymezování se vůči rodičům, které však tak moc potřebují. Puberta přichází kolem 11 roku. Děti ,,klackovatí", přijdou nám líné, neuctivé a drzé. Děti/adolescenti se ocitají v období chaosu a vypjaté emocionality. Potřebují se odpoutat od autority rodiče, a současně si hledají své místo ve světě. Jak pubertu zvládnout a zachovat si dobrý vztah, o tom si budeme povídat především.

Na své děti jste největším odborníkem právě Vy.
Tápete. Domlouvat, vysvětlovat, tresty bitím? Nechat dítě vztekat? Nebo ne? Diskutovat s potomkem, a nebo má prostě poslouchat? Povíme si o vývoji dítěte a představíme si dostupné výchovné styly a co si z nich pro výchovu vyzobat, aby byla v souladu s vašimi postoji a názory na výchovu ale i v souladu s vývojovými specifiky a potřebami dětí.

Agrese patří k životu, dá se s ní pracovat
Také si říkáte, jak to, že tak zlobí, vzteká se, je stále v opozici a neposlouchá. Ale i takové zlobení má své motivy. Pojďme se vydat k jejich kořenům. Nehledáme vyníky, hledáme kořeny nežádoucího chování v kontextu životních a rodinných souvilostech života a způsoby, jak je minimalizovat a pracovat s nimi ve vztahu rodič - dítě.
Efektivní komunikace jako základní pilíř rodinné pohody

Vztah muže a ženy je osou stability rodiny
Jak řešit konflikty, abychom se navzájem neodcizovali a nevzdalovali se jeden druhému? A jak si uchovat lásku a vřelý vztah v rutině každodennosti? Konflikty jsou přirozenou součástí našeho života a na těch vyřešených rosteme. Jak je řešit s nadhledem a s porozuměním ke všem přítomným, o tom je tato přenáška.

Rodové kořeny jsou kotvou v přítomnosti.
Mezigenerační vztahy jsou jednou z nejdůležitějších částí rodinného života. Odvracíme-li se od svých rodičů, odmítáme jejich metody výchovy, životní styl, chování, vyčerpáváme se. Pojďme se podívat na vzájemnou komunikaci, jak se domluvit, s respektem k potřebám všech zúčastněných a vzájemému pocitu sunáležitosti. Rodové kořeny jsou kotvou v přítomnosti.

Rodové kořeny jsou kotwou bytí v realitě.
Ukážeme si řád v rodinném systému v kontextu výchovy a pěstování rodinných vztahů. Na pohádce o Popelce a o Sněhurce si ukážeme, k čemu vede jeho narušení podle toho, kdo má kde své místo a jaká práva a povinnosti k tomtuto místu náleží. Rodiče vedou děti následují, rovnováha mezi dáváním a braním a další aspekty vzájemné komunikace, které když nejsou v rovnováze, vytvářejí pnutí a nepohodu v rodinném systému.
Organizace, kde se konaly přednášky s besedou o výchově a rodičovství