průvodce laskavé a důsledné výchovy

Puberta 

už ne dítě...   ještě ne dospělý... 

Kovářská 4, Praha 9, 190 00, Česká republika

registrace na web: www.opu.cz Tel. 731 554 813

Tak zvané ,,druhé období vzdoru" v životě vašeho potomka. Vymezování se vůči autoritám přichází kolem 11 roku. Děti ,,klackovatí", přijdou nám líné, neuctivé a drzé. Pořád jen kamarádi, hry,  silně emotivní a na naše slovo nedají i kdyby... Puberta. Samotné děti se ocitají v období chaosu a vypjaté emocionality. Vymezování se vůči naší autoritě je pro ně náročné, vždyť nás stále potřebují. A je na nás, jak tento vývojový mezník zvládneme a jak dokážeme být dětem oporou i přes jejich hostilitu, nezájem a neustálé se vymezování.

aby našel sám sebe, musí se na čas vzdálit rodičům

Jiřina Prekopová říká, že dítě v pubertě již nemáme vychovávat. Vše, co jsme mu mohli svým výchovným působením vštípit, na to jsme měli uplynulý čas. Nyní  již výchova spočívá hlavně v tom, abychom dokázali být dětem průvodcem na jejich cestě k dospělosti. Abychom dbali na to, zda jdou správným směrem a současně přijímali jejich vlastní úsudek, jejich směr. Jak toto vybalancovat? O tom budeme mluvit především.

Cílem setkání 

je porozumět světu dospívajícího, jeho hodnotám a přijmout ho  takového jaký je. A i přes bouřlivou emotivitu, afektivitu k němu najít cestu, aby nás ještě chvilku přijímal a respektoval jako průvodce na své cestě životem.

Co se dozvíte

  • jaký má význam puberta pro vývoj  a pro život člověka
  • s čím se náš dospívající pere, jaké jsou jeho hodnoty a co potřebují   
  • dospívání v kontextu s moderní společností  
  • boj rozumu, vůle a emocí,  proč emoce tak často vítězí
  • pomáháme dětem zvládat agresi, negativní emoce, lákadla moderní společnosti
  •  jak se nevzdat svého vlivu na dítě, a jak ho neodehnat
  • jak dětem předat tolik zodpovědnosti, kolik mu náleží, aby ji přijalo
  • rodinné vztahy v období puberty, co potřebuje dcera, syn od matky, od otce
upřímně, celé je to hlavně o nás, jak tu pubertu dětí zvládneme a jak ji zvládnou oni
  • jak reagovat na poznámky dospívajícího, bychom se nepohádali a současně si zachovali sebeúctu
  • komunikace s dospívajícím, když se řítí do ,,obtíží"
  • má potomek naši důvěru a máme odvahu a kuráž mu dát prostor pro svobodné jednání? 
  • máme velkou potřebu kontroly, ulehčujeme dětem více, než je nutné? Jak z toho ven? 
  • jak najít sílu a cestu unést rozhodnutí dospívajícího, které se nám vůbec nelíbí
Ve vzájemném vztahu učíme děti svým  samostatnost, zodpovědnost, respekt a toleranci.